آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد

آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد

ایرامکس/تهران فرماندار شهرستان شهریار از انتقال آب سد کرج جهت استفاده کشاورزان این شهرستان خبر داد. 

علیرضا فاتحی نژاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرامکس اظهار کرد: در سفر هفته قبل استاندار تهران به شهرستان شهریار جهت افتتاح چند پروژه عمرانی، کشاورزان با توجه به خشکسالی سالیان اخیر از کمبود آب گلایه‌هایی را مطرح کردند که استاندار با پیگیری از مدیر عامل آب منطقه ای استان، این مشکل را مرتفع کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آب سد کرج با دبی ۲متر مکعب در ثانیه به شهرستان شهریار در حال انتقال است، افزود: تخصیص و انتقال حق‌ آبه از سد کرج به سرانه آب شهرستان شهریار باعث تقویت بخش کشاورزی غرب استان تهران می‌شود.

فاتحی نژاد تصریح کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفته است، آب سد کرج جهت تخصیص آبیاری به باغات ۹ روستای بخش مرکزی شهرستان شهریار (اصیل آباد ، فرارت، ترپاق تپه، قجر تخت رستم، حصارساتی، سقرچین، رنگرز، بکه، قشلاق) و پنج روستا از بخش جوقین شهرستان شهریار (جوقین یبارک، کردزار، ابراهیم آباد و قجرآباد) رهاسازی شده است.

فرماندار شهرستان شهریار در پایان این گفت و گو خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن تابستان و کاهش منابع آب از شهروندان و کشاورزان در خواست داریم تا در مصرف این نعمت الهی صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد"، کلیک کنید.