آغاز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان

آغاز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان

ایرامکس/خوزستان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از آزادسازی صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر خبر داد.

علی دانش ایرامکس در گفت و گو ایرامکس اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان و سپری شدن مدت ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید، صید این گونه به شیوه‌های مجاز در صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر تا اطلاع بعدی آزاد اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه صید و صیادی یکی از مشاغل قدیمی و سنتی در مناطق ساحلی استان است, به وجود ۱۱ بندر و هزار و ۷۰۲ شناور صیادی در استان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان با برداشت بیش از ۴۸ هزار تن انواع آبزیان و ۱۰ هزار و ۷۳۱ نفر صیاد، رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد.

ماهی حلوا سفید یا به اصطلاح محلی زبیدی یکی از ماهی‌های با ارزش شیلاتی و اقتصادی در آب‌های جنوبی ایران به شمار می‌رود که به دلیل ارزش تجاری و تقاضای مصرف بالا در دهه‌های اخیر تحت فشار صیادی زیادی قرار دارد.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان"، کلیک کنید.