آغاز نشست سران بریکس با سخنرانی پوتین

آغاز نشست سران بریکس با سخنرانی پوتین

نشست سران عضو بریکس به میزبانی رئیس‌جمهور روسیه در کازان آغاز شد.

به گزارش ایرامکس، نشست سران عضو بریکس شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، امارات و اتیوپی در کازان روسیه آغاز شد.

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل به دلیل بیماری نتوانست در این اجلاس شرکت کند و «مائورو ویرا» وزیر خارجه این کشور در کازان حضور دارد.

کازان که در سواحل رودخانه ولگا واقع شده ، همچنین یکی از مهم ترین مراکز سیاسی، علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی روسیه است.

نشست بریکس ۲۰۲۴، اولین اجلاسی است که از زمان گسترش بریکس در ژانویه برگزار می‌شود؛ زمانی که ایران، مصر، اتیوپی و امارات در این گروه حضور داشتند.

ائتلاف بریکس، که هدف آن مقابله با نظم جهانی به رهبری غرب است، در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، اما به سرعت در حال گسترش است.

ترکیه، آذربایجان و مالزی به طور رسمی درخواست داده‌اند و تعدادی از کشورهای دیگر نیز برای عضویت در این اتحادیه ابراز تمایل کرده‌اند.

مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۰ کشور عضو بریکس در حال حاضر حدود یک سوم کل جهان را تشکیل می‌دهد که جمعیت آنها تقریباً نیمی از کل جهان و تجارت آنها یک پنجم کل جهان را تشکیل می دهد.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز نشست سران بریکس با سخنرانی پوتین" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز نشست سران بریکس با سخنرانی پوتین"، کلیک کنید.