آمار 34 میلیون نفری بازیکنان بازی های رایانه ای / حمایت از تولید بازی های پرمخاطب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 34 میلیون بازیکن بازی های رایانه ای داریم، گفت: حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه ای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازی های پرطرفداری خواهیم داشت.
به گزارش ایرامکس، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه (24 اردیبهشت) ضمن بازدیداز مرحله پایانی اولین رویداد ملی «بازی آرا» با تبریک دهه کرامت، گفت: در نزدیک به دو دهه ای که از آغاز تاسیس بنیاد بازی های رایانه ای می گذرد، اهداف مختلفی را دنبال شده است.
او با اشاره به اینکه بنیاد بازی های رایانه ای تنها بنیادی است که تنظیم گری را نیز در اختیار دارد، اظهار کرد: بار تدوین قوانین، آیین نامه ها و مجوزها را بر دوش می کشد و نهاد بالادستی در وزارت فرهنگ ندارد. یعنی سه بخش مهم تنظیم گری، نظارت و حمایت را در اختیار دارد.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاشمان این بوده که بخش حمایتی را تقویت کنیم، گفت: دوستانمان تلاش کردند بر اساس نظام اولویت بندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیم گری در مرز قانون حرکت می کنیم ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه می کنیم که به ترویج آرمان های انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویت هایی که بر اساس آنها کارها تولید می شود توجه کنیم، آثار تولید شده در حوزه عفاف و حجاب، فلسطین و موضوع پیشرفت است.
او افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه نخبگانی است و ما موظف هستیم تاریخ پرافتخار خود را مرور کنیم و نسبت به آینده درخشانمان نوید دهنده باشیم که بخش مهمی از این کار در حوزه بازی ها صورت می گیرد چرا که به عنوان صنایع فرهنگی بسیار پیشرو و مورد علاقه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی 34 میلیون بازیکن بازی های رایانه ای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه ای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازی های پرطرفداری خواهیم داشت. در لیگی که پیش از این برگزار شد تنها یک بازی بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده داشت.
اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه ای بازی های رایانه ای
او گفت: بخشی از کار ما جلب حمایت است، مشابه کاری که بعد از چند سال توقف در قبال جشنواره فجر انجام شد مثلا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش های خصوصی وارد میدان شدند.
اسماعیلی افزود: باید علاوه بر فراهم کردن زمینه جذب کمک ها، خودمان هم امکان حمایت مستقل را به وجود بیاوریم، مثلا در حوزه سینما بنیاد فارابی 17 فیلم مشارکتی برای امسال آماده کرد در حالی که زمان آغاز به کار دولت این تعداد به دو یا سه فیلم رسیده بود.
او با تاکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازی ها، بیان کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم. محدودیتی در حمایت از تولید بازی های موثر و پرمخاطب نداریم، اصولا برگزاری چنین رویدادی برای همین امر است. دوست داریم اگر امسال از 10 بازی حمایت شده است این حمایت را برای سال بعد به 50 برسانیم.
اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییری که در اساسنامه بنیاد بازی ها داشتیم این بنیاد به بنیاد بازی ها و سرگرمی ها ارتقا پیدا کرد و مسیولیت تنظیم گری سایر بازی های مهم از جمله بازی های رایانه ای نیز در اختیار بنیاد قرار گرفت، که در صورت تحقق این امر ساختارهای پشتیبانی پژوهشی، انسانی و مالی تقویت خواهد شد. ان شاءالله فصلی نو در فعالیت های مجموعه ایجاد می شود.
به گزارش ایرامکس، رویداد ملی «بازی آرا» در پنج محور اصلی «زن، خانواده و جمعیت»،«مقاومت،دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» از اسفند سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در این مدت شرکت کنندگان با همراهی رهیاران (منتورها) آموزش های فنی و محتوایی لازم را دریافت کردند. در پایان این رویداد سه روزه پس از انتخاب بازی های برتر و طی یک فرایند شتابدهی، بازی های منتخب تا مرحله ساخت و انتشار بازی حمایت می شوند.
پایان خبر ایرامکس
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمار 34 میلیون نفری بازیکنان بازی های رایانه ای / حمایت از تولید بازی های پرمخاطب" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمار 34 میلیون نفری بازیکنان بازی های رایانه ای / حمایت از تولید بازی های پرمخاطب"، کلیک کنید.