راهنمای نصب و استفاده از ال ای دی نئون فلکسی

یکی از ترندهای حال حاضر در طراحی دکوراسیون‌های اتاق‌های کار، مغازه‌ها، اتاق خواب و حتی فضاهای تولید محتوا، استفاده از تابلوهای نئون فلکسی است. نورهای رنگارنگ و طراحی‌های خاص این تابلوها، همان چیزی است که دکوراسیون داخلی در دنیای امروز به آن نیاز دارد. با توجه به اینکه تقاضا برای این تابلوها روز به روز بیشتر می‌شود و همه دوست دارند که طرح اختصاصی و دلخواه خود را داشته باشند، تصمیم گرفتیم آموزش ساخت نئون را در مدرسه صفر تا صد در کنار ترجمه پادکست یوتوبرهای معروفی همچون ، اندرو هوبرمن، و … ارائه دهیم. در ادامه مراحل ساخت آن را بررسی می‌کنیم.

ریسه نئون فلکسی در مگا لایت لد بهترین سایت فروش لوازم نورپردازی

آموزش ساخت نئون چیست؟

نئون عنصری است در جدول تناوبی با نماد Ne و عدد اتمی 10. این گاز بی رنگ و بی‌بو، گازی است که وقتی الکتریسیته به آن اعمال می‌شود، نور قرمز و نارنجی ایجاد می‌کند. این خاصیت منحصر به فرد گاز نئون است که آن را به یک گزینه عالی برای ساخت تابلوهای درخشان و جذاب تبدیل کرد.

تابلوهای نئون هم از لوله‌ها و نوارهای شفافی که حاوی گاز نئون هستند ساخته می‌شوند. این لوله‌ها به اشکال مختلف خم می‌شوند تا حروف، تصاویر و یا نمادهای مورد نظر افراد را تشکیل دهند. زمانی که یک جریان الکتریکی با ولتاژ بالا به الکترودهای انتهای هر لوله اعمال می‌شود، گاز داخل لوله نور ساطع می‌کند. رنگ نور هم به گازهای خاص مورد استفاده در این لوله‌ها بستگی دارد. مثلا نئون، نور قرمز دارد. آرگون نور آبی و هلیوم نور زرد رنگ ساطع می‌کند. اما اولین تابلوی نئونی در چه سالی ساخته شد و آموزش ساخت نئون در چه دورانی به سراسر جهان نفوذ پیدا کرد؟

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع محصولات نورپردازی از وارد کننده معتبر، بدون واسطه میتوانید با شماره 09124791776 در ارتباط باشید.

تاریخچه تابلوهای نئون فلکسی

تاریخچه تابلوهای نئون، به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. در سال 1910 بود که اولین تابلو نئون تجاری توسط یک مهندس و شیمیدان فرانسوی به نام ژرژ کلود ساخته شد. اختراع او صنعت تبلیغات را متحول کرد و به سرعت در سایر نقاط جهان محبوب شد.

در ابتدا، تابلوهای نئون جزو تابلوهای لوکس محسوب می‌شدند چون تولید آن‌ها گران بود و آموزش ساخت نئون به صورت عمومی و گسترده ارائه نشده بود. اما خب در آن شرایط، باز هم محبوبیت آن‌ها به سرعت افزایش پیدا می‌کرد، چون مشتری‌ها به شدت جذب این تابلوها می‌شدند. این تابلوها اول در شهرهایی که زندگی شبانه پررونقی داشتند، خیلی سریعتر گسترش پیدا کردند. مثلا لاس وگاس و نیویورک یکی از این شهرها بودند.

به طور کلی، در طول دهه‌های 1920 و 1930، تابلوهای نئون به اوج محبوبیت خود رسیدند و به نمادی از رفاه و مدرنیته تبدیل شدند که در یکی از اپیزودهای به آن پرداخته شده.

انتخاب طرح دلخواه ساخت نئون

وقتی نوبت به ساخت یک تابلو نئون انعطاف‌پذیر می‌رسد، طراحی مهمترین بخش کار است. همین طراحی است که اثر شما را متمایز کرده و آن را به یک تابلو منحصر به فرد تبدیل می‌کند. پس قبل از اینکه کار را شروع کنید، یک گوشه دنج را انتخاب کنید و با کمک طوفان فکری و الهام گرفتن از طرح‌های دلخواه خود، کمی برای تجسم پیام یا تصویری که می‌خواهید آن را به تابلو تبدیل کنید، زمان بگذارید. شاید بخواهید یک عبارت جذاب، یک نماد و یا شاید حتی طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

سعی کنید فراتر از حد معمول فکر کنید. از کلیشه‌ها دوری کنید و طرح‌های عجیب و جدید را بررسی کنید. مثلا فونت‌های جذاب و جدید را در نظر بگیرید. این انتخاب‌های غیرمنتظره کنجکاوی افراد را برمی‌انگیزد و تابلو یا نشان شما را به یادماندنی‌تر می‌کند.

سعی کنید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که تکراری نباشند و تعادل طراحی شما را به هم نریزند. به جای اینکه به همان صفت‌ها و افعال قدیمی بسنده کنید، کمی در واژگان و طرح‌های مورد نظر خود خلاق‌تر باشید. مثلا به جای استفاده از کلمه “قدرتمند” در طراحی تابلو برای یک باشگاه بدنسازی، از نمادهای قدرت مثل وزنه یا بازو استفاده کنید. این که بتوانید ذهنیت خود را در نمادها خلاصه کنید، جذابیت کار شما را چندین برابر می‌کند.

نکته بعدی این است که باید طرح شما قابل درک باشد. خلاقیت خوب است اما نباید شفافیت نماد را زیر سوال ببرد. سعی کنید یک زبان مشترک با مخاطبان خود پیدا کنید و بر اساس آن تابلو را تهیه کنید. یعنی تابلو نئونی را طراحی کنید که بدون زحمت و توضیحات پیچیده، پیام مورد نظر شما را منتقل کند. بعد از این مرحله، یعنی زمانی که طرح مورد نظر خود را انتخاب کردید، وارد مرحله ساخت می‌شویم. فقط قبل از آن یادتان باشد که بهتر است طرح مورد نظر خود را با کمک ابزارهای طراحی مثل فوتوشاپ، طراحی و چاپ کنید.

راهنمای نصب و استفاده از ال ای دی نئون فلکسی

ابزارهای ساخت تابلو نئون فلکسی

برای زنده کردن طرحی که آماده کرده‌اید، باید مواد و ابزارهای خاصی را در دسترس خود داشته باشید. ساخت این تابلوها کار سختی نیست و می‌توانید خودتان در خانه آن را انجام دهید، اما باید مراحل کار را به خوبی بلد باشید. برای یادگیری آن هم کافی است که مو به مو طبق آموزش‌های دوره جامع ۰ تا ۱۰۰ آموزش ساخت نئون پیش بروید. اما برای شروع کار به چه مواد و ابزارهایی نیاز دارید؟

  • نوار نئون انعطاف‌پذیر: نئون فلکسی را با رنگ مورد نظر خود انتخاب کنید که مکمل طرح شما باشد و مطمئن شوید که طول آن برای ابعاد طرح شما کافی خواهد بود.
  • منبع تغذیه LED: مطمئن شوید که یک منبع تغذیه مناسب برای روشن کردن نوار نئون خود را تهیه کنید.
  • بستر مناسب: شما به یک نگهدارنده، پشتی یا همان بستر برای چسباندن نوارها نیاز دارید. بهتر است از یک بستر محکم اما سبک مثل اکرلیک یا ورق پلی کربنات شفاف (پلکسی گلس) استفاده کنید.
  • بست آلومینیومی: این کانال‌ها نوارهای نئونی را به صورت محکم و مطمئن در جای خود نگه می‌دارند و باعث می‌شوند آسیبی به کار وارد نشود.
  • مته و پیچ: برای اتصال کانال‌های آلومینیومی به بستر پشتی، به آن‌ها نیاز دارید.
  • چسب برق و انبردست: برای اتصال نوار نئون به منبع تغذیه ضروری است.
  • دستگاه لحیم: برای متصل کردن منبع تغذیه به نوار فلکسی، به دستگاه لحیم نیاز خواهید داشت.
  • عینک و دستکش ایمنی: زمان کار با ابزارها باید از چشم‌ها و دستان خود محافظت کنید.

قیمت لوازم نورپردازی در ترب 

مونتاژ تابلو نئون فلکسی

زمانی که ابزار و متریال شما آماده شد، باید وارد مرحله ساخت تابلو شوید. برای این کار هم باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. بستر مناسب را آماده کنید.

طرح خود را برای برش پلکسی گلس ببرید و بستر را بر اساس همان طرح برش دهید. یادتان باشد که فضای کافی برای قرار گرفتن بست‌های آلومینیومی را هم در نظر بگیرید. از یک مته می‌توانید برای ایجاد سوراخ‌های اضافی در بستر استفاده کنید. ولی قسمت‌های اصلی را از قبل تعبیه کنید.

بست‌های آلومینیومی را با دقت و با استفاده از پیچ به بستر پلکسی متصل کنید. مطمئن شوید که آن‌ها به طور ایمن برای نگه‌داشتن نوار نئون در جای خود قرار دارند.

عینک ایمنی و دستکش خود را بپوشید، چون ممکن است درگیر برق گرفتگی شوید. با استفاده از انبردست و سیم چین، انتهای سیم نوار نئون را لخت کنید. نوار را با کمک دستورالعمل‌های سازنده نوارها به منبع تغذیه وصل کنید. اتصالات را با چسب برق محکم کنید تا اتفاق ناگواری برای شما پیش نیاید.

الان وارد مرحله هیجان انگیز کار شده‌اید. در این مرحله، نوارهای نئونی را می‌توانید در بست‌ها و کانال‌های آلومینیومی قرار دهید. نوارها را به آرامی خم کنید تا با شکل و طرح دلخواه شما مطابقت داشته باشد و بعد هم آن‌ها را با کمک بست‌های آلومینیومی محکم کنید. برای این کار، زمان صرف کنید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق طرح شما است و به درستی کار می‌کند.

زمانی که تابلو خود را ساختید، روشنایی آن را تست کنید و اگر همه چیز کامل بود، وارد مرحله نصب تابلوی نئون فلکسی خود شوید. برای این کار هم حتما در نظر داشته باشید که تابلو باید چه فاصله‌ای با منبع تغذیه داشته باشد و قبل از نصب، حتما مکان نصب آن را با دقت مشخص کنید و از روش‌های ایمن آویزان کردن تابلو استفاده کنید.

سخن آخر راجع به آموزش ساخت نئون

این تمام مراحلی بود که باید برای ساخت تابلوی نئون فلکسی طی کنید. شما یک طرح منحصر به فرد را انتخاب کرده‌اید و از طراحی تا مونتاژ آن را خودتان انجام داده‌اید. در واقع شاید تصورش هم سخت باشد که همین مراحل را می‌توانید علاوه بر خودتان، برای دیگران هم انجام دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. برای این کار هم فقط نیاز است یک دوره آموزشی کامل و جامع و البته کاربردی را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. ما در ، یک دوره عالی برای این مهارت آماده کرده‌ایم که می‌توانید با کمک آن کار خود را شروع کنید. فقط کافی است که دوره جامع ۰ تا ۱۰۰ آموزش ساخت نئون را به طور کامل ببینید و مراحل آن را مو به مو انجام دهید.

پیش نیاز دوره آموزش ساخت نئون

در این شرایط نامناسب کاری با آموزش ساخت نئون ، شغل و مهارت خودتان را تضمین کنید تا بتوانید دنیایی از طرح های جذاب چه برای خود و چه برای پول سازی و شروع کار بسیار نو نسبت به کار های دیگه شروع کنید و لذت ببرید و لازم به ذکر است که این آموزش هیچ پیش نیازی ندارد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهنمای نصب و استفاده از ال ای دی نئون فلکسی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهنمای نصب و استفاده از ال ای دی نئون فلکسی"، کلیک کنید.