رشد 40 درصدی عملکرد ترانزیت سازمان بنادر در سال جاری

رشد 40 درصدی عملکرد ترانزیت سازمان بنادر در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه پروژه ها و حجم اعتبار آنها کار های بی نظیری در طول تاریخ بنادر انجام شده است، گفت: عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت سال گذشته 45 درصد افزایش داشت و این میزان در سال جاری 40 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری ایرامکس از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در بازدید از طرح های زیربنایی و توسعه ای دریایی و بندری ایجاد شده در دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی اظهار کرد: بر اساس سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغیه مقام معظم رهبری، رییس جمهور شهید نگاه ویژه ای به مباحث حمل ونقل دریایی داشت و بر اساس این سیاست ها و تلاش های وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی سه بخش را در حوزه ملی، بین المللی و منطقه ای و استانی برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: در بخش بین المللی تلاش های رییس جمهور شهید که با کشور های همسایه داشتند در حقیقت در حوزه تجارت دریا برد به ثمر رسید به گونه ای که عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت سال گذشته 45 درصد افزایش داشت و این میزان در سال جاری 40 درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه تجارت دریابرد در حوزه بین المللی برخی بنادر شمالی تا 130 درصد نیز افزایش داشته است و در حال حاضر تمامی شناور ها در حال فعالیت هستند.

صفایی در ادامه به افتتاح و بهره برداری از 150 طرح با اعتبار 40 هزار میلیارد تومان اشاره کرد و توضیح داد: برخی از این پروژه ها که تعدادی از آنها بیش از 400 پروژه با اعتبار 148 همت را شامل می شود، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: آمار ها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین المللی بی نظیر است؛ به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون 108 تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش های خصوصی در دولت سیزدهم نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 188 فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره برداری است، ادامه داد: از این تعداد 40 فروند در بنادر کشور به بهره برداری رسیده است.

صفایی در خصوص ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در بحث توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان احداث بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره ابوموسی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آنها در طول تاریخ بنادر کار های بی نظیر انجام شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره گیری از توانمندی داخلی شروع شده است.

رشد 40 درصدی عملکرد ترانزیت سازمان بنادر در سال جاری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشد 40 درصدی عملکرد ترانزیت سازمان بنادر در سال جاری" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشد 40 درصدی عملکرد ترانزیت سازمان بنادر در سال جاری"، کلیک کنید.