رنگ اورینت چیست

اورینت چیست؟

رنگ اورینت یکی از رنگ‌های پایه آب است که رنگ چاپ سیلک بر روی پارچه و محصولات غیر پارچه‌ای استفاده می‌شود.این رنگ دارای فرمول خاص و منحصر به فردی است و برای چاپ روی پارچه‌های کتانی و نخ پنبه در دو نوع زیرکار و روکار استفاده می‌شود.

اورینت چاپ سفید

اورینت چاپ سفید روکار با هر رنگی که برای نتیجه نهایی چاپ مدنظر است ترکیب شود، دقیقا همان رنگ را ایجاد می کند. همچنین رنگ چاپ افست از جمله رنگ های پرکاربردیست که استفاده می شود.

استفاده از اورینت چاپ سفید زیرکار باعث میشود نتیجه نهایی چاپ چند درجه روشنتنر ایجاد شود. به دلیل اینکه شدت رنگ سفید آن زیاد و غالب است.برای مثال ترکیب آن با رنگ قرمز نتیجه نارنجی میدهد و ترکیب آن با رنگ سرمه ای نتیجه آبی خواهد داشت.

بیس اکلیل

بیس اکلیل نیز یکی از محصولات مورد استفاده در چاپ سیلک بر روی پارچه است که جهت ترکیب با اکلیل‌های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود.

چاپ سیلک با استفاده ار رنگ اورینت:

“چاپ سیلک” یک روش چاپی است که با استفاده از سیلک‌اسکرین، تصاویر را بر روی انواع مواد مانند پارچه، چینی، سرامیک و فلز چاپ می‌کند.
این روش امکان چاپ روی اجسام با اشکال مختلف را فراهم می‌کند و برای چاپ تبلیغاتی بر روی اشیاء متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این روش چاپی انواع مختلفی از چاپ سیلک شامل چاپ معمولی، چاپ با لاک حساس برجسته آبی، چاپ ترام و چاپ پلاستی زول را شامل می‌شود

برای چاپ روی پارچه با استفاده از رنگ اورینت، ابتدا مش توری مناسب انتخاب شده و لاک کشیده می‌شود.
سپس شابلون آماده شده و رنگ اورینت روی شابلون چاپ می‌شود. این روش چاپی امکان چاپ تصاویر تکرنگ یا چندرنگ را فراهم می‌کند

این روش چاپی دارای سابقه‌ای هزاران ساله است و از سال 1936، با تشکیل گروه‌های هنری، استفاده‌های غیرتجاری از سیلک‌اسکرین آغاز شده است.
این روش از رنگ‌های مختلفی که اساساً آب و روغن هستند، برای چاپ استفاده می‌کند

این رنگ برای چاپ تریکو استفاده می‌شود و اگر روش کار با آن را به خوبی بدانید، مشکلات آن برطرف خواهد شد.

رنگ‌های مختلفی برای چاپ سیلک وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به رنگ‌های روغنی، پی وی سی و اورینت اشاره کرد.
رنگ اورینت یکی از باکیفیت‌ترین رنگ‌های چاپ سیلک در چاپ پارچه و ساک دستی‌های سوزنی است.
پوشش این رنگ بسیار خوب می‌باشد و چاپ توپر و با کیفیتی را ایجاد می‌کند.

نکات کار با رنگ اورینت:

برای چاپ با رنگ اورینت، ابتدا باید روی شابلون با آب پاش سطح شابلون را مرطوب نگه داریم تا پیکسل‌های توری خشک نشود. سپس با استفاده از مش توری، رنگ روی پارچه چاپ می‌شود.

از رقیق کننده رنگ استفاده شود تا روزنه های توری دچار گرفتگی نشود.

با اضافه کردن آب میزان غلظت رنگ را به حد خمیری برسانید به طوری که شل یا سفت نشود و حالت خمیری داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رنگ اورینت چیست" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رنگ اورینت چیست"، کلیک کنید.