زیاد شدن هوش کودک

بدون شک همه ی والدین دوست دارند فرزندانشان جزو شاگرد اول های کلاس باشد. البته برای شاگرد اول بودن شرایط متعددی نیاز هست که تغذیه ی سالم و درست از مهمترین آنهاست. در واقع داشتن تغذیه ای متعادل نه تنها برای رشد بدن بچه ها بلکه برای سلامت مغز آن ها نیز لازم و ضروری است. مواد غذایی خوب باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه و قدرت تمرکز بچه ها را بالا می برد. مغز نیز مانند هر ارگان دیگر بدن، مواد مغذی موجود در مواد غذایی مصرفی را جذب می کند. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین های ب است.

زیاد شدن هوش کودک

زیاد شدن هوش کودک

در این مطلب 9 ماده ی غذایی مفید را توصیه می کنیم که برای افزایش سلول های خاکستری مغز مفید هستند. بهتر آن است که ابتدا سیب زمینی را به ورقه های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. خرید اینترنتی لباس نظامی برای طرفداران استایل های ماجراجویی و اکشن جذاب است . این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می تواند با فعال کردن عصب ها، قدرت تفکر را بالا ببرد. تخم مرغ سومین ماده غذایی است. بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم مرغ های تازه آغاز کنید. تخم مرغ های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است.

توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان هستند. می توانید با مخلوط کردن این میوه ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید. این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می شود. پنجمین ماده مغذی برای کودکان حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث خون سازی در رگ ها و تقویت سلول های عصبی می شوند. می توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش های مختلف استفاده کنید.

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد یکی از منابع خوب اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد و عملکرد مغز مفید هستند. جذب کافی این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت و قدرت ذهنی بچه ها کمک کند. توصیه می کنیم به جای ساندویچ های سوسیس و کالباس و هات داگ و غیره برای بچه ها ساندویچ ماهی آزاد با نان گندم کامل آماده کنید. بچه های عاشق کره ی بادام زمینی هستند. بنابراین می توان از آن به عنوان یک میان عده ی حاوی ویتامین E بهره مند شد. ویتامین E آنتی اکسیدان محافظ غشای سلول های عصبی است. کره ی بادام زمینی همچنین حاوی تیامین و گلوکز است که اولی برای مغز مفید بوده و دومی انرژی زا است. می توانید روی میوه هایی مانند سیب یا موز از این کره زده و به بچه بدهید.

البته حواستان باشد که فرزندتان جزو کودکان آلرژیک به این مواد غذایی نباشد. کودکان باهوش همیشه کارهایی انجام می دهند که کودکان معمولی قادر به انجام آن نیستند. مهمترین دغدغه والدین این است که چگونه می توان توانند سطح هوشی کودک خود را افزایش دهند. طراحی لباس ارتش بچه گانه با توجه به نیازهای فیزیکی و روحی کودکان، با دقت زیاد انجام می شود . در سن 4 سالگی اگر چه کودک نمی تواند به خوبی با ابزار موسیقی کار کند اما حس کنجکاوی او بیدار شده و مغز کودک برای شناخت موسیقی به تکاپو می افتد و این به تقویت هوش کودک کمک زیادی می کند. بهتر است این روش را امتحان کنید تا نتیجه آن را در کمترین زمان مشاهده کنید.

توجه سطحی و عادی مد نظر نیست بلکه باید توجهاتی عمقی داشته باشید که کودک به خوبی آنها را حس کند. این توجه به معنی وقت گذاشتن برای کودک است اینکه مدام با او صحبت و بازی کنید. ساعت های زیادی را در روز با او وقت بگذرانید. اینکه کودک متوجه می شود شما حامی و تکیه گاه او هستید به او قوت قلب می دهد. بدین ترتیب کودک واکنش خوبی نشان داده و با شجاعت و هوشیاری بیشتری روی کارهای خود تمرکز دارد و این باعث می شود تا سطح هوشیاری او افزایش پیدا کند. با درگیر شدن با آن ها،کم کم ضریب هوشی بیشتری هم پیدا کند. سخت گیری زیاد به کودک او را دلزده می کند و مانع از رشد شخصیتی و فکری او می شود.

غر زدن مدام کار درستی نیست و شما باید اجازه دهید تا کودک راحت باشد. در لین صورت کودک شما جسارت پیدا کرده و ترسو نمی شود و می تواند به راحتی احساسات خود را بیان کند و با دیگران به خوبی ارتباط بگیرد. همین موضوع در تقویت هوش کودک هم موثر است. ورزش کردن را فراموش نکنید ورزش برای سلامتی جسمی و روحی کودکان موثر بوده و به آنها کمک می کند تا رشد خوبی را تجربه کنند. ورزش در حافظه و یادگیری تاثیر زیادی می گذارد. با ورزش کردن جریان خون در مغز افزایش پیدا کرده و مغز می تواند بهترین عملکرد را داسته باسد. بهتر است ورزش های مناسب کودکان را پیدا کرده و با کودک خود ورزش کنید تا با هم انگیزه لازم را پیدا کند.

شناخت استعداد و توانمندی های کودک این امکان را به والدین می دهد تا بتوانند در این زمینه با او همراه شود تا در مسیری که استعداد دارد قدم بگذارد. اگر هوش اصلی کودک در سنین کم کشف شود او می تواند فردی موفق در آینده باسد. اگر والدین فرزند را در سن کم با هوش بالا پرورش دهند مسیر پیشرفت و ترقی او باز خواهد شد. استعداد ذاتی او در کنار مهارتی بسیار بالا قرار بگیرد و این اتفاق، واقعاً می تواند برای آینده کودک معجزه کند. کودک را به چالش بکشید: برای به چالش کشیدن کودک باید اول کاری کنید که او به آن علاقه مند است. بازی با کودکان بهترین راه به چالش کشیدن آنها است که می توانید از این طریق مغز آنها را به بهترین شکل درگیر کنید و به تقویت هوش او کمک کنید.

بازی هایی که فکر کودک را درگیر می کنند و به تکاپو می اندازند می توانند در رشد او موثر باشند. والدین در سراسر جهان تمایل به داشتن کودک باهوش دارند و همچنین در تلاش هستند تا ضریب هوشی فرزندان خود را تا حد امکان بالا ببرند. کلاه پلیس یگان ویژه هم برای دختران هم پسران قابل استفاده میباشد . از سوی دیگر، برخی از والدین هیچ ایده ای برای تقویت هوش کودکان خود ندارند و از راه های افزایش هوش کودک خود بی خبرند. بر اساس مطالعات اخیر، دانشمندان دریافتند که هوش فقط یک هدیه ارثی و ذاتی از طرف والدین نیست. رشد هوش کودک نیز تحت تاثیر چندین عامل است. اکنون این امکان وجود دارد که هوش کودک خود را تقویت کنید.

پژوهش ها نشان می دهد، ده سال ابتدایی زندگی فرزندتان طلایی ترین بخش زندگی کودک می باشد و به شدت باید روی تقویت حافظه کودک کار شود. در این مرحله، مغز کودک قادر به توسعه شبکه های عصبی پیچیده است. بنابراین روی تقویت مغز کودک در این گروه سنی تمرکز کنید. لزومی ندارد که برای این کار زیاد هزینه کنید. نوع صحیح آموزش فکری نیز می تواند به رشد هوش کودک شما کمک کند. در ادامه؛ ما در آموزشگاه زبان کودک فیضی، چند تکنیک و راه های افزایش هوش کودک را به شما می گوییم. این روش ها، توسط روانشناسان کودک پیشنهاد شده و می تواند به والدین در بهبود ضریب هوشی کودک کمک کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زیاد شدن هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زیاد شدن هوش کودک"، کلیک کنید.