سرانه فضای آموزشی کردستان از میانگین کشوری کمتر است

سرانه فضای آموزشی کردستان از میانگین کشوری کمتر است

ایرامکس/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، سرانه فضای آموزشی کردستان را پایین‌تر از میانگین کشوری اعلام کرد.

هاشم ناظمی جلال امروز یکشنبه(۲۴ تیرماه) در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در سال جاری میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز ۵.۵ متر مربع است، اظهار کرد: این میزان در استان کردستان پایین تر از میانگین کشوری است.

وی، سرانه فضای آموزشی در ۶ شهرستان استان کردستان را پایین‌تر از میانگین استانی ذکر کرد و افزود: حدود ۳ هزار فضای آموزشی در استان وجود دارد، با این تعداد فضا هر سال نیازمند نوسازی تعدادی از آنها هستیم و در این عرصه به وجود خیرین مدرسه ساز نیاز داریم.

مدیرکل آکوزش و پرورش استان کردستان، در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی دانش آموزان گفت: براساس این آیین نامه باید تا پایان برنامه هفتم، ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه‌ای به تحصیل بپردازند.

وی از تحقق ۳۸ درصدی تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای در استان کردستان خبر داد و گفت: آموزش همراه با تولید هنرستان‌های استان امروز ضروری است و برای تحقق این امر هم نیاز به منابع مالی داریم که بخشی را آموزش و پرورش می تواند تامین کند اما کافی نیست.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرانه فضای آموزشی کردستان از میانگین کشوری کمتر است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرانه فضای آموزشی کردستان از میانگین کشوری کمتر است"، کلیک کنید.