مدارک لازم برای اجاره سند

اجاره سند برای دادگاه یکی از راه‌های قانونی برای آزادی موقت زندانیان است. در این شرایط یک شخص بی طرف که به او اصطلاحاً کارگشا گفته ‌می‌شود، سند یک ملک یا ماشین را به‌ عنوان وثیقه به دادگاه ارائه داده و به این ترتیب زندانی به‌ مدت محدود از زندان آزاد می‌شود. در این میان اگر زندانی در موعد مقرر به زندان بازنگردد، دادگاه حق دارد وثیقه را به نفع خود ضبط کند.

برای اجاره سند آزادی زندانی باید قبل هر چیز تفهیم اتهام انجام شود. در شرایطی که خانواده زندانی سندی در دست نداشته و اقوام و همکاران هم توانایی ارائه وثیقه به دادگاه را ندارند، اجاره سند می‌تواند مشکل را حل کند.

اجاره سند باعث می‌شود متهم بتواند اعتبار خود را در منزل یا کسب و کارش حفظ کرده همچنین نسبت به پرداخت دیون خود اقدام کند. اغلب زندانیان سرپرست خانواده یا صاحب کسب و کار هستند.

مدارک لازم برای اجاره سند

اجاره سند چیست؟

یک فرآیند قانونی است که طی آن زندانی می تواند با ارائه یک وثیقه به دادگاه، مدتی از حبس خود را در بیرون زندان سپری کند. نکته مهمی که برای اجاره سند وجود دارد این است که ارزش سند اجاره ای باید به اندازه جرمی باشد که زندانی مرتکب شده یا خسارتی که وارد نموده است.

زندانی باید متعهد شود با پایان مدت مرخصی، خود را به دادگاه و مراجع قضایی معرفی کند در غیر این صورت دادگاه اجازه دارد سند را تا بازگشت مجدد زندانی توقیف کند.

فرآیند اجاره سند با چه هدفی انجام می شود؟

اولین و مهم ترین هدف اجاره سند، تامین وثیقه برای ارائه به دادگاه و آزادی زندانی است. نکات مهمی که هنگام اجاره سند باید به آن توجه کنید، تنظیم یک قرارداد رسمی و شفاف و مطالعه کامل مفاد قرارداد می باشد. یادتان باشد هنگام تنظیم قرارداد حتما یک نسخه از آن را نزد خود نگه دارید. طرفین معامله باید قبل انعقاد قرارداد شرایط خود را به طور کاملا شفاف به یکدیگر توضیح دهند.

مراحل انجام اجاره سند برای آزادی زندانی

برای تأمین وثیقه بعد تماس اولیه و مشاوره رایگان توسط وکیل حقوقی، در صورت رضایت مالک سند و اجاره ‌کننده، قرار جلسه گذاشته شده و یک قرارداد رسمی و قانونی بین طرفین نوشته و امضا می‌شود.

مالک سند همان روز برای گرفتن نامه کارشناسی به شعبه مراجعه کرده و بعد واریز هزینه کارشناسی به‌ حساب کانون کارشناسان دادگستری، کارشناس مشخص می‌شود.

در مرحله بعد کارشناس از مالک سند می‌خواهد که در ملک خود حضور داشته ‌باشد تا کارشناس برای بررسی کامل به ملک مراجعه کند. بعد بررسی کامل، کارشناس برگه کارشناسی صادر کرده و به مالک تحویل می‌دهد.

بعد تحویل برگه به شعبه توسط مالک، دادگاه ملک را بازداشت کرده البته قبل این کار یک ضمانت کتبی از خانواده متهم گرفته ‌می‌شود. در نهایت با تحویل نامه بازداشت سند به دادگاه، نامه آزادی متهم صادر شده و او آزاد می‌شود.

مسئولیت‌های حقوقی درباره اجاره سند

اجاره ‌کننده سند باید در طول مدت اجاره تمام مسئولیت‌های حقوقی آن را به عهده بگیرد. اگر مراجع قانونی متهم را احضار کرده و او به هر دلیل خود را به دادگاه معرفی نکند، مسئولیت آن به عهده متقاضی اجاره سند خواهد بود.

نکات مهم درباره بازداشت سند اجاره‌ای

برای اجاره سند و تأمین وثیقه حتماً به یک مؤسسه حقوقی معتبر مراجعه کنید. بهترین افراد برای مشاوره در زمینه اجاره سند برای آزادی زندانی، دفاتر وکلای دادگستری هستند. وکلایی که در زمینه دعاوی کیفری تجربه بالایی دارند، قطعاً می‌توانند شما را در پروسه اجاره سند بهتر راهنمایی کنند.

مراحل بازداشت سند عبارتند از:

  • درخواست بازداشت سند توسط فرد یا نهاد حقوقی و ارائه آن به مراجع قانونی
  • صادر شدن دستور بازداشت توسط مراجع قضائی
  • بازداشت سند در دفتر ثبت‌اسناد رسمی

با انجام درست و اصول مراحل بازداشت سند، می‌توان از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

 

نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم تهیه یک سند ملکی به‌عنوان وثیقه زندانی می‌تواند در اغلب اوقات یک راه حل کامل برای رفع نیازهای فوری افراد باشد. شما می‌توانید با انتخاب یک مؤسسه معتبر حقوقی و رعایت نکات مربوط به اجاره سند و ارائه وثیقه، از تمام مزایای مربوط به این روش به‌ طور کامل بهره‌مند شوید. کافیست در این مورد با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی رهایی در ارتباط باشید. به نظر شما برای اجاره سند علاوه بر موارد گفته شده دیگر به چه چیزهایی نیاز دارید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدارک لازم برای اجاره سند" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدارک لازم برای اجاره سند"، کلیک کنید.