مراسم افروختن شمع و زیارت منبر برگزار شد

مراسم افروختن شمع و زیارت منبر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایرامکس استان سمنان، مرتضی نظری روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ گفت: آیین سنتی عزاداری مراسم افروختن شمع و زیارت منبر ازجمله آیین‌های ثبت در آثار ناملموس کشور است که با حضور عزاداران حسینی در شهر شاهرود برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: این آئینی سنتی در محدوده بافت تاریخی شاهرود با روشن کردن شمع در تکایا، مساجد و منبر خانه‌هایی که در این محدوده قرار دارد برگزار می‌شود.

مرتضی نظری گفت: در این روز زنان و دختران جوان دسته‌دسته وارد این محلات شده از کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی عبور کرد به مساجد تکایا و منبر خانه‌ها رفته و بر روی منبری که با پارچه‌های سبز پوشش داده‌شده پس از زیارت با نیت برآورده شدن حاجات شمع روشن می‌نمایند.

او افزود: مراسم افروختن شمع و زیارت منبر در سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراسم افروختن شمع و زیارت منبر برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراسم افروختن شمع و زیارت منبر برگزار شد"، کلیک کنید.