میرضیایف: رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود

رییس جمهور ازبکستان اظهار داشت: برای شادی روح برادرم آیت الله رییسی، رییس جمهور ایران، همه کارهای شروع شده با ایشان را به انجام می رسانیم.

به گزارش ایرامکس، شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان با حضور در سفارت کشورمان در تاشکند، ضمن امضای دفتر یادبود گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، «درگذشت غم انگیز جناب آقای دکتر رییسی، رییس جمهور فقید و همراهان ایشان را مجدداً به دولت و ملت کشورمان تسلیت گفت». 

رییس جمهور ازبکستان در گفت وگو با «محمدعلی اسکندری» سفیر ایران در ازبکستان گفت: من و رییس جمهور رییسی ارتباط خاص و ویژه ای با هم داشتیم. ملاقات های بسیار خوبی بین ما در دوشنبه، سمرقند، تاشکند و تهران برگزار شد. همه موضوعات همکاری ها بررسی شد و هیچ مانعی برای توسعه و تقویت همکاری ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رییس جمهور رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود که سهم بسزایی در توسعه پایدار اجتماعی- اقتصادی ایران، افزایش رفاه مردم، افزایش شهرت بین المللی ایران و همچنین گسترش همکاری های چندجانبه سودمند بین کشورهایمان داشت.

وی گفت: برای شادی روح برادرم آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم ایران، همه کارهای شروع شده با ایشان را به انجام می رسانیم. ما در این شرایط سخت در کنار ایران هستیم و تمام تلاشمان را انجام می دهیم. 

میرضیایف: رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود
حضور رییس جمهور ازبکستان در سفارت ایران

رییس جمهور ازبکستان از سفیر ایران خواست، سلام و مراتب همدردی وی را به خانواده و فرزندان رییس جمهور ابلاغ کند. 

وی همچنین گفت: انشالله وزیر امور خارجه ما و رییس پارلمان برای شرکت در مراسم ختم رییس جمهور در تهران شرکت خواهند کرد.

سفیر ایران نیز ضمن تشکر از تشریف فرمایی، این حادثه تلخ را مشیت الهی دانسته و بر لزوم تلاش مضاعف برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: جناب آقای رییسی بارها به بنده گفتند که جناب آقای میرضیایف شخصی مجرب و متشخص هستند و از همه توانتان برای تقویت همکاری ها استفاده کنید.  

مفتی اعظم ازبکستان، شهردار تاشکند، مشاور رییس جمهور، معاون اول وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از مقامات ازبکستان، رییس جمهور میرضیایف را در مراسم امضای دفتر یادبود همراهی کردند. 

میرضیایف: رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود
حضور رییس جمهور ازبکستان در سفارت ایران

در پایان به درخواست رییس جمهور ازبکستان، مفتی اعظم ازبکستان برای شادی روح رییس جمهور و همراهان محترم ایشان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم و دعا پرداختند. 

همچنین رییس جمهور ازبکستان روز گذشته در پیامی رسمی خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراتب تسلیت خود و ملت ازبکستان را اعلام کرد.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میرضیایف: رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میرضیایف: رییسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود"، کلیک کنید.