نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید

خطاب به سید ابراهیم رییسی؛

نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید

خوش آمدگویی متفاوت نخست وزیر پاکستان به رییس جمهور ایران: «چشم ما روشن؛ دل ما شاد»

🔹نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت الله رییسی: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی رتبه به کشور ما می آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری ایرامکس، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان که در صدر هییتی صبر امروز به پاکستان سفر کرده است، در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان (شهباز شریف) شرکت کرده و پاسخگوی اصحاب رسانه شدند.

نخست وزیر پاکستان در ابتدای این نشست خبری ضمن خوش آمدگویی متفاوت نخست وزیر پاکستان به رییس جمهور ایران اظهار کرد: «چشم ما روشن؛ دل ما شاد»

وی افزود: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی رتبه به کشور ما می آید و این موجب افتخار ماست.

شهباز شریف با بیان اینکه امروز در جلسه با رییس جمهور ایران درباره مسایل مختلف منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردیم، ادامه داد: ایران نخستین کشوری بود که در سال 1947 میلادی، پاکستانِ مستقل را به رسمیت شناخت.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: در روابط اقتصادی به ویژه تجارت دوجانبه در زمینه همکاری های مربوط به حوزه انرژی فعالیت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 2009 که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم، اظهارکرد: در زمینه فقه و حقوق تبحر دارید و در راه پیشرفت جلو می روید.

شهباز شریف همچنین ادامه داد: پاکستان و ایران نگران وضعیت مردم غزه هستند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند. از همه کشورهای جهان درخواست می کنیم برای پایان گرفتن هر چه سریع تر جنایات در غزه همکاری کنند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: راه حل عادلانه و تفصیلی برای مسیله فلسطین ضروری است؛ پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین آزاد به پایتختی قدس ادامه می دهد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید"، کلیک کنید.