همه چیز درباره قارچ گانودرما

خواص قارچ گانودرما

همانطور که اشاره کردیم، این صیفی منبع غنی از املاح مورد نیاز بدن است که به درمان بیماری های مختلف کمک می کند. این قارچ را می توان به صورت خام، خشک یا پودر شده استفاده کرد. از جمله خواص این قارچ می توان به موارد زیر اشاره کرد :  یکی دیگر از خواص گانودرما کاهش قند خون است. آیا قهوه برای ترک اعتیاد موثر است ؟ قهوه به عنوان مکمل میتواند تاثیر داشته باشد . پلی ساکارید های موجود در ترکیبات این صیفی باعث کاهش قند خون می شوند. این پلی ساکارید ها با افزایش سطح انسولین پلاسما بهبود سوخت و ساز کبدی گلوکز را بهبود بخشیده و باعث کنترل قند خون و جلوگیری از بیماری های کلیوی مانند دیابت می شوند. مصرف این قارچ باید به صورت کنترل شده و تحت نظر پزشک انجام شود. در صورتی که از این قارچ بیش از 3 تا 6 ماه استفاده کنید، ممکن است دچار واکنش های آلرژیک شوید.

همه چیز درباره قارچ گانودرما

عوارض قارچ گانودرما

همچنین باید توجه داشته باشید که مصرف همزمان قارچ گانودرما با داروهای شیمیایی مانند ضد پلاکت یا ضد انعقاد خون، آسپرین ها، داروهای ضد التهابی غیر استروییدی، هپارین و وارفارین و داروهای کنترل خون و بسیاری از مکمل های گیاهی (مانند روغن ماهی) و شیمیایی تداخل داشته و باعث بروز خونریزی داخلی شود، بنابراین پیش از شروع استفاده خودسرانه از این قارچ با پزشک خود مشورت کنید.  قهوه گانودرما ترکیبی از پودر قهوه و عصاره قارچ گانودرما است که در ساخت آن از موادی مانند شکر، قهوه و سایر گیاهان دارویی استفاده می شود. این قهوه دارای خواص بسیار زیادی است که در کاهش وزن، کنترل فشار خون و سلامت قلب موثر است. قهوه گانودرما دقیقا عملکردی مانند قارچ گانودرما داشته و انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند.

قرص گانودرما چیست ؟

از قارچ گانودرما به صورت های مختلف استفاده می شود. قرص گانودرما نیز یک مکمل غذایی بوده ک از پودر قارچ خشک شده گانودرما تهیه می شود. پزشکان طب سنتی شرق آسیا این قرص را با ترکیب پودر قارچ گانودرما و سایر گیاهان طبیعی به همراه عصاره این قارچ تهیه می کردند. امروزه می توانید این قرص را از فروشگاه های معتبر آنلاین یا داروخانه های معتبر خریداری کنید.  بهتر است بدانید قارچ گانودرما گیاهی کمیاب است که نمی توانید آن را در میوه فروشی یا سوپرمارکت پیدا کنید. همچنین قارچ گانودرما بسیار گرانقیمت است و به صورت های مختلف از عصاره تا گیاه تازه و خشک شده آن به فروش می رسد. امروزه قارچ گانودرما در مزارع مخصوصی کشت می شود و می توانید برای تهیه آن از طریق فروشگاه های معتبر آنلاین، عطاری های و داروخانه ها مراجعه کنید.

پرورش قارچ گانودرما در منزل

این قارچ به صورت طبیعی در ایران رشد می کند، بنابراین می توانید با تهیه محیط مناسب به راحتی آن را در پارکینگ یا انباری حدودا 20 تا 25 متری خانه نیز کشت کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای کشت قارچ گانودرما است. میزان اکسیژن و غلظت یون کلسیم از جمله مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت قارچ گانودرما در حین کشت هستند. برای کشت این قارچ نیز از روش «کشت بافت» استفاده می شود. برای پرورش قارچ گانودرما در خانه شما نیازی به محیط 20 تا 25 متری مانند پارکینگ یا انباری دارید، همچنین باید این مکان مجهز به وسایلی مانند دستگاه هواسازی، دستگاه رطوبت ساز و سیستم نورپردازی باشد.  در کشت این قارچ از کمپوست های 3 کیلویی که حاوی خاک اره، سبوس گندم و بلغور حبوبات است استفاده می شود. حدودا یک تن کمپوست، 35 کیلوگرم قارچ گانودرمای خشک به شما می دهد .

برای کاشت این قارچ در محیطی حدود 20 تا 25 متر نیاز به قفسه بندی دارید. همچنین دمای محیط را برای ایجاد محیط مناسب رشد باید مرتب تنظیم کنید. خرید قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی تنها در صورت رعایت نکات گفته شده تاثیر گذار خواهد بود . دمای این محیط باید بین 25 تا 30 درجه باشد. همچنین مصرف بی رویه، نامنظم و خودسرانه این قارچ می تواند باعث بروز علایمی مانند خشکی دهان، گلو و مجاری تنفسی ، خارش پوست ، سردرد و سرگیجه و ناراحتی معده شود. توجه : در دوران بارداری و شیردهی به هیچ وجه از قارچ گانودرما استفاده نکنید.

تقریبا 4 ماه زمان برای برداشت این صیفی زمان نیاز است، به غیر از ماه اول که باید بذرها در محیطی کدر این مقاله قصد داریم همه چیز درباره قارچ گانودرما را به شما معرفی کنیم. اگر چه تصور می کنید که تمام قارچ های قرمز سمی و غیر قابل استفاده هستند؛ اما باید بدانید چنین تصوری اصلاً درست نیست. قارچ گانودرما با این که یک قارچ قرمز است اما امروزه در سراسر جهان به طور گسترده از آن در زمینه های خوراکی و دارویی استفاده می شود. باید بدانید که قارچ گانودرما خواص فوق العاده ای دارد که با دانستن آن قطعاً شگفت زده خواهید شد. به طوری که متخصصین تغذیه با دانستن خواص دارویی شگفت انگیز آن، این گیاه را جایگزین و مکمل بسیاری از دارو های شیمیایی دانسته اند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله از اسلامشهرینو با ما همراه باشید. قارچ گانودرما نوعی از قارچ های قرمز می باشد.

قارچ گانودرما چیست؟

برخلاف باور عمومی این قارچ ها به هیچ عنوان سمی نبوده و به عنوان یکی از کامل ترین مواد غذایی در جهان شناخته می شود. قارچ گانودرما از جمله قارچ های چتری است که در طبیعت بر روی چوب و تنه درختان رشد می کند. این نوع از قارچ حدود 80  با حدود 80 گونه مختلف، گیاهی وحشی و خودرو در طبیعت به شمار می رود.  در حال حاضر مزارع پرورش قارچ نیز با تکنیک های ویژه ای قارچ گانودرما پرورش داده می شود. بافت این گیاه چوبی، براق و صیقلی است و از نظر ظاهری با قارچ دکمه ای تفاوت بسیار زیادی دارد. همچنین قسمت هاگدان گیاه شبیه به کلیه انسان و دارای رنگ قهوه ای و قرمز می باشد. از رنگ لبه های قارچ به مرور کمرنگ تر می شود. در صورتی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه کنید. قارچ گانودرما از هزاران سال پیش تاکنون در طب سنتی آسیای شرقی مورد استفاده بوده است.

جالب است بدانید این قارچ شگفت انگیز در طب سنتی ژاپن از جمله گیاهان قابل احترام به شمار می رود. به طوری که مردم ژاپن به آن ریشی به معنای پادشاه گیاهان دارویی لقب داده اند. در کشور چین نیز قارچ گانودرما نمادی از سلامتی و طول عمر به همراه شادی و اقبال در زندگی بوده و بیش از 2000 سال است که در حوزه درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. این قارچ زمانی تنها برای امپراتوران و اشراف مورد استفاده قرار می گرفت و در اختیار عموم مردم قرار نداشت. ثروتمندانی که در گذشته به دنبال جاودانگی و آرامش بوده اند نیز تا حد زیادی از نوشیدنی گانودرما استفاده می کردند. در چین باستان از قارچ گانودرما با نام هایی مانند  گیاه توانمندی معنوی و قارچ 10 ساله نیز یاد می کردند. مردم چین اعتقاد داشتند که نوشیدن معجونی از قارچ گانودرما جاودانگی و طول عمر را به همراه دارد.

خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما

قارچ گانودرما خواص بسیار زیادی دارد. با توجه به این که از این قارچ به عنوان معجون جاودانگی یاد می شود، طبیعتا باید خواص بسیار شگفت انگیزی داشته باشد. در این قسمت به معرفی برخی از مهم ترین خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما اشاره شده است: یکی از مهمترین خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما تقویت سیستمی ایمنی بدن می باشد. این در حالیست که برخی از جزییات تاکنون به طور کامل مشخص نیستند. در حال حاضر از قارچ گانودرما در سراسر جهان شناخته شده و در طب سنتی برای درمان بیماری های جسمی و روحی استفاده می شود. در صورتی که برای بهبود افسردگی و کیفیت زندگی قصد استفاده از این دمنوش را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله را نیز از دست ندهید.

طبق مطالعات آزمایشگاهی، ما می تواند برای ژن های گلبول های سفید که بخش حیاتی سیستم ایمنی شما را تشکیل می دهند اثرگذار باشد. طبق مطالعات دیگر، قارچ ها می توانند تعداد سایر گلبول های سفید خون یا لنفوسیت ها را در مبتلایان به سرطان کولورکتال افزایش دهند. همچنین برخی از شواهد نشان می دهد که این قارچ می تواند به افراد سالم نیز کمک کند. این قارچ می تواند عملکرد سیستم ایمنی را از طریق تاثیراتش بر روی گلبول های سفید که به مبارزه با عفونت و سرطان کمک می کند نیز تاثیرگذار باشد. طبق یکی از مطالعات مهمی که در این راستا انجام شده است، قارچ گانودرما باعث بهبود عملکرد لنفوسیت هایی که به مبارزه با عفونت ها و سرطان در ورزشکارانی که در معرض شرایط استرس زا قرار داشته اند می شود.

با این حال تحقیقات دیگر در بزرگسالان سالم هیچ بهبودی در عملکرد ایمنی یا التهاب پس از 4 هفته مصرف این قارچ را نشان نداده است. تاثیر قهوه در زود انزالی آنقدر چشمگیر نیست که از قرص ها برای درمان این بیماری غافل شویم . البته برای اثبات تعیین میزان فواید آن در افراد سالم به تحقیقات بیشتر و جامع تری نیاز خواهیم داشت. بسیاری از مردم از قارچ گانودرما به دلیل خواص فوق العاده ای آن در مبارزه با سرطان، استفاده می کنند. طبق مطالعات انجام شده روی بیش از 4000 بازمانده از سرطان سینه نشان می دهد که حدود 59 درصد از آن ها قارچ گانودرما را مصرف کرده اند. همچنین چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که این قارچ می تواند موجب مرگ سلول های سرطانی در بدن افراد بیمار شود.

با این حال باید بگوییم نتایج این مطالعات لزوماً نشان دهنده اثربخشی برابر برای از بین بردن سلول های سرطانی در حیوانات یا انسان  نیست. طبق یک مطالعه موردی کول های یافت شده در این قارچ می توانند روند سرطان پروستات را در انسان معکوس کنند. همچنین قارچ گانودرما به دلیل نقش مهمی که در پیشگیری یا مبارزه با سرطان روده بزرگ دارد، می تواند منجر به کاهش تعداد و اندازه تومورها در روده بزرگ شود. قارچ گانودرما خواص دیگری مانند کاهش خستگی، افسردگی و بهبود کیفیت زندگی دارد. طبق  مطالعات انجام شده اثرات مصرف این قارچ بر روی 132 فرد مبتلا به نوراستنی که یک وضعیت نامناسب مرتبط با درد، سرگیجه و تحریک پذیری می باشد، انجام شده است.

محققان دریافتند که پس از 8 هفته مصرف گانودرما، می توان شاهد کاهش خستگی و بهبود سلامتی بود.  مطالعه دیگری نشان می دهد که پس از 4 هفته مصرف گانودرما در گروه 48 نفره از افراد مبتلا به سرطان سینه، خستگی و میزان استرس آن ها تا حد زیادی کاهش یافته و منجر به بهبود زندگی آن ها شده است. همچنین این دسته از افراد اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه کردند. این در حالیست که قارچ گانودرما ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های خاص نیز مفید باشد. اما باید بدانید که هنوز مشخص نیست که این قارچ برای افراد سالم مفید است یا خیر. باید بدانید که قارچ گانودرما می تواند اضطراب و افسردگی زمستانی را نیز تا حد زیادی کاهش داده و کیفیت زندگی را در افرادی که در شرایط خاص پزشکی هستند بهبود ببخشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همه چیز درباره قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همه چیز درباره قارچ گانودرما"، کلیک کنید.