پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت

سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با ایرامکس مطرح کرد؛

پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم گفت: برای پاسخگویی به مطالبات بحق مردم باید میان قوای مقننه و مجریه تعامل سازنده وجود داشته باشد؛ در غیر این‌صورت مسیر حکمرانی و خدمت‌رسانی تسهیل و تسریع نخواهد شد.

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری ایرامکس، درباره تعامل سازنده مجلس جدید و دولت چهاردهم اظهار کرد: در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر تعامل سازنده میان دولت آقای پزشکیان و مجلس تأکید کردند و این موضوع را عاملی ضروری در کارکرد صحیح مجلس و دولت عنوان کردند.

وی افزود: هرچند قانون اساسی اصل تفکیک قوا را مورد تأکید قرار داده ولی تعامل میان قوا به معنای زیر سؤال بردن استقلال دیگری نیست. رقابت و اختلاف سلیقه میان جریانات و جناح‌های سیاسی امری طبیعی است ولی رقابت‌های سیاسی و انتقادات نباید به اختلال در امور اجرایی و تقنینی منجر شود. قوای مقننه و مجریه مکمل یکدیگرند؛ به عبارت بهتر دولت مجری قوانین است و مجلس هم بازوی نظارتی و تقنینی نظام و لذا اگر مجلس خارج از توان دولت قانونی را تصویب کند که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد قطعاً دولت با مشکل مواجه می‌شود و یا اگر دولت در اجرای قانونی کوتاهی کند کل کارکرد کشور زیر سؤال می‌رود و در نهایت مشکلات تشدید و اختلافات گسترش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موفقیت و پیروزی دولت و مجلس به معنای موفقیت و پیروزی ملت است، گفت: دولت وفاق ملی از طریق تعامل میان همه جناح‌ها و قوا اتفاق می‌افتد، پس نباید انتظار داشت بدون تعامل سازنده میان قوا و بدون همدلی مؤمنانه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند وفاق ملی تحقق پیدا کند.

سعیدی مبارکه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و وقتی مردم به نمایندگان خود اعتماد کرده‌اند و آنها را بر کرسی مجلس نشانده‌اند، مطالباتی دارند و نمایندگان ملت موظف به طرح مطالبات مردم هستند و تمام تلاششان را می‌کنند با نظارت قوی و قانونگذاری هوشمندانه به این مطالبات پاسخ دهند و از سوی دیگر مجلس از دولت انتظار دارد که برای پاسخگویی به مطالبات مردم با نمایندگان تعامل جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت و مجلس باید هموار کردن مسیر حکمرانی در کشور باشد، گفت: مجلس تلاش می‌کند با اصلاح قوانین، بروزرسانی قوانین و تصویب قوانین کارآمد مسیر خدمت‌رسانی دولت را هموار سازد و یکی از انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری همین موضوع است. هم مجلس و هم دولت باید تعلقات حزبی را در شرایطط کنونی کشور کنار بگذارند و برایشان تأمین منافع ملی ملاک و معیار اصلی باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتد مجلس و دولت جدید به منشأ آرامش و امیدآفرینی در کشور تبدیل خواهند شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دوران رقابت‌های بیهوده سیاسی گذشته و مردم از این رقابت‌های طاقت‌فرسا و خسته‌کننده که هیچ نتیجه‌ای برایشان در پی ندارد خسته شده‌اند. دشمنان بسیار تلاش‌ می‌کنند دستاوردهای مجلس و دولت را زیر سؤال ببرند و یا آنها را وارونه جلوه دهند ولی با تعامل سازنده میان قوا و فاصله گرفتن از اختلافات می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و به جامعه امید و نشاط تزریق کنیم.

سعیدی مبارکه در پایان گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته‌سالاری اولویت است و امیدوارم که کابینه دولت جدید کابینه نخبگان و شایستگان باشد.

پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت"، کلیک کنید.