پایاب آقا فتح‌الله مرمت شد

پایاب آقا فتح‌الله مرمت شد

به گزارش خبرگزاری ایرامکس استان سمنان، مریم طاهردوست محمدی روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: در اولین مرحله از مرمت و ساماندهی این پایاب، پس از آواربرداری و ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی، پی‌بندی این بنا انجام شد و سر درب ورودی آن مرمت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: باهدف جلوگیری از تخریب و برای سامان‌دهی وضع موجود، مرمت فرسایش‌ها، در این مرحله از مرمت انجام شد.

مریم طاهردوست محمدی گفت: از مهم‌ترین شاخصه‌های این پایاب، قرارگیری آن در مسیر راه ابریشم و راهنمایی مردم در مسیر، از سمنان به سمت دامغان بوده است.

او افزود: پایاب آقا تنها پایاب ثبت‌شده استان سمنان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: پایاب آقا معروف به حوض آقا، واقع در جاده فرودگاه سمنان به شماره ۵۶۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مریم طاهردوست محمدی افزود: پایاب‌ در معماری بخشی از سازه است که برای دسترسی آسان ساکنان به آب کاریز (قنات) ساخته می‌شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایاب آقا فتح‌الله مرمت شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایاب آقا فتح‌الله مرمت شد"، کلیک کنید.