پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد

پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با طراحی و اجرای مسعود زمانی منتشر شد.

به گزارش ایرامکس، سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

پوستر رویداد سی و یکم بر پایه تایپوگرافی عنوان جشنواره اجرا شده است. عناصر سازنده تایپوگرافی، فرم‌های ساده‌شده‌ای هستند که به فرم‌های هندسی نزدیک‌اند و سطح، خط و حجم را که ازجمله کیفیت‌های بصری سازنده هنرهای تجسمی هستند، تداعی می‌کنند.

از سوی دیگر، فرم‌های تشکیل‌دهنده پوستر در میراث فرهنگی غنی مردمان استان خراسان شمالی ریشه دارد و از عناصر و نقش‌مایه‌هایی وام گرفته شده که در دست‌بافته‌های سنتی مردمان این دیار دیده می‌شود.

مسعود زمانی، طراح پوستر جشنواره سی و یکم، متولد ۱۳۶۸ و یکی از هنرمندان بومی استان خراسان شمالی است. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری، مدیر هنری و مدرس رشته طراحی گرافیک در دانشگاه است. 

بر اساس اعلام ستاد این جشنواره در راستای تمرکززدایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت هنرمندان بومی، تمامی امور گرافیکی جشنواره سی و یکم به هنرمندان استان میزبان، سپرده شده است‌.

این دوره از جشنواره به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید برگزار خواهد شد. 

این رویداد هنری ملی به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران می‌توانند به سامانه www.yafestival.ir مراجعه کنند.

پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد

پایان خبر ایرامکس 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پوستر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتشر شد"، کلیک کنید.