کریمی: تیم ملی تکواندو متحول شده است/ به طلای المپیک خوشبینم

کریمی: تیم ملی تکواندو متحول شده است/ به طلای المپیک خوشبینم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به عملکرد فوق العاده تیم ملی تکواندوی ایران در کسب عنوان قهرمانی آسیا، گفت: با این روند به مدال طلای برخورداری و سلیمی در المپیک خوشبین هستیم.

مرتضی کریمی در گفتگو با ایرامکس، درباره قهرمانی تیم ملی تکواندوی مردان ایران در رقابت های آسیایی ویتنام اظهار کرد: از اینکه تیم ملی تکواندوی ایران بعد از چند سال دوباره به جایگاه واقعی خود رسید و قهرمان آسیا شد، خوشحالیم و امیدواریم این موفقیت ها ادامه دار باشد. عملکرد بچه های ما در این مسابقات نشان داد شاهد تغییر تکنیکی و تاکتیکی در ملی پوشانمان هستیم و آن ها جنگنده تر از همیشه به دنبال کسب موفقیت هستند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، افزود: این قهرمانی نشان داد کادر فنی تیم ملی زحمت زیادی کشیده و روی تیم کار کرده است. کسب این نتیجه همه را امیدوار کرد تا تکواندوی ایران در المپیک نیز به بهترین نتیجه برسد. امیدوارم این نتایج ادامه دار باشد و البته از کسب این قهرمانی غره نشویم.

وی درباره عملکرد آرین سلیمی و مهران برخورداری دو نماینده المپیکی ایران در این مسابقات گفت: سلیمی و برخورداری با نمایش خوب و مطمین خود نشان دادند روند تکنیکی و تاکتیکی خوبی را پشت سر گذاشته اند و از بازی بسته و ثابت به دور بودند. آن ها خیلی جنگنده و با اعتماد به نفس بالا به میدان رفتند و این اتفاق جای خوشحالی دارد. یکسری موارد مهم مثل اعتماد به نفس و جنگندگی در کنار مسایل فنی در این 2 یا 3 سال در تکواندوی ایران فراموش شده بود و ما دچار فقر تکنیکی بودیم اما افلاکی نفراتی تربیت کرده که مثل خودش در دوران قهرمانی جنگنده و جسور هستند و به چیزی جز شکست رقبا فکر نمی کنند.

کریمی در ادامه درباره پیش بینی خود از نتایج سلیمی و برخورداری در المپیک پاریس، گفت: المپیک جای بهترین های جهان است و فضای آن با رقابت های آسیایی و جهانی تفاوت زیادی دارد. در این مسابقات در هر وزن فقط 16 نفر حضور دارند که رقابت با هر کدام از آن ها سخت و دشوار خواهد بود. خوشبختانه با روندی که این نفرات طی کرده اند به کسب مدال طلای سلیمی و برخورداری در المپیک پاریس خوشبین هستیم. البته کسب بهترین نتیجه در المپیک منوط به این است که این بچه ها مغرور نشوند و بدانند کار اصلی آن ها در المپیک است. آن ها باید المپیکی تمرین و فکر کنند تا بتوانند در پاریس به بهترین نتیجه برسند.

وی در پایان حاطرنشان کرد: خوشبختانه ساعی و افلاکی خودشان تجربه زیادی در دوران قهرمانی و المپیک دارند و به خوبی می توانند به بچه ها برای حضور موفق در المپیک و آماده سازی روحی و بدنی کمک کنند. امیدوارم ساعی و افلاکی روند رو به رشد تکواندوی ایران را ادامه بدهند و تکواندوی ایران در المپیک به حق خود برسد. ساعی با مدال های درخشان خود در المپیک بارها دل مردم ایران را شاد کرده و امیدوارم اینبار در قامت رییس فدراسیون بتواند این نتایج را تکرار کند.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کریمی: تیم ملی تکواندو متحول شده است/ به طلای المپیک خوشبینم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کریمی: تیم ملی تکواندو متحول شده است/ به طلای المپیک خوشبینم"، کلیک کنید.