۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

ایرامکس/اصفهان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته، ۷۵۰ کلاس درس در این استان در حوزه انرژی استانداردسازی و بخاری‌ها حذف شد.

ناصر فتحی، امروز(یکشنبه، ۱۵ مرداد) در آیین افتتاحیه مدرسه ابتدایی جنت ۲ روستای دره بید از توابع شهرستان تیران و کرون، اظهارکرد: تعدادی از کلاس‌های درس مدارس استان اصفهان با وجود توسعه تکنولوژی، اما همچنان از بخاری استفاده می کنند که استانداردسازی آن‌ها لازم است و در یک سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس با فعال سازی سیستم گرمایشی مرکزی، بهینه‌سازی شده و بخاری‌ها حذف شده است.

وی افزود: فرآیند استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس توسط اداره کل نوسازی برای ایمنی دانش آموزان نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرامکس، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی بالغ بر ۹۰ پروژه آموزشی فرهنگی در این استان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد:‌ ۵۵۰ کلاس درس در قالب این پروژه‌ها فعال و مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته فتحی، این پروژه‌ها به همت خیرین احداث و توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تکمیل و یا تجهیز شده‌اند و دانش آموزان از آن استفاده می‌کنند.

وی یادآورشد: احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز در حال انجام و خدمات بهداشتی دانش‌آموزان همواره در ساختمان سازی مورد توجه بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد پروژه‌های مدرسه سازی استان اصفهان به همت خیرین در حال انجام بوده که در بعضی از موارد خیرین به‌صورت کامل آموزشگاه را احداث و تحویل می‌دهند.

فرماندار تیران و کرون نیز در این نشست به بیش از ۳۰ پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان اشاره و اظهار کرد: خیرین در احداث این پروژه‌ها وارد کار شده‌اند که تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها نیاز است.

علی محمدی کیا ادامه داد: در حال حاضر یکی از مدارس روستایی این شهرستان به دلیل عدم محیط آموزشی استاندارد در مسجد تحصیل می‌کنند که احداث مدرسه و تکمیل آن به جلب نظر خیرین و توجه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیاز دارد.

وی یادآورشد: احداث محیط‌های آموزشی در مناطق روستایی با وجود جمعیت باعث افزایش سطح تحصیلات و کاهش هزینه‌های ناشی از رفت و آمد دانش آموزان را به همراه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در ادامه این جلسه به همکاری جمعی که برای مدرسه‌سازی شکل می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تنها خیرین برای احداث یک فضای آموزشی وارد نمی‌شوند، بلکه در ادامه کار دستگاه‌های اداری و عموم مردم نیز همکاری می‌کنند.

به گفته فریدالدین عبدیزدان، این همکاری و همدلی بین مردم و خیرین باعث افزایش سرعت کار و تکمیل و بهره‌برداری سریع پروژه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل بین خیرین، مردم و نهادهای خدماتی و اداری در موضوع مدرسه‌سازی، آینده این کشور را تضمین و روند علم آموزی را تسهیل می‌کند.

پایان خبر ایرامکس 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد"، کلیک کنید.