علیرضا برازنده: بهروز شعیبی می خواست فیلمی سرگرم کننده بسازد
مهسا بهادری:سال هاست نام او را در دست کم یک نشست خبری جشنواره می شنویم و سال هاست یا جایزه دریافت می کند یا نامزد بهترین فیلمبرداری می شود، اما همیشه عوامل پشت صحنه کنار گذاشته می شوند، عواملی که اتفاقا اگر اثری فاخر است، ماحصل تلاش آن هاست، تلاش کسانی مانند علیرضا برازنده که امسال هم در جشنواره دو اثر دارد، یکی آغوش باز» و دیگری «نبودنت»، به بهانه اکران فیلم سینمایی «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی، به گفت وگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه می خوانید.
«آغوش باز» تجربه دیگری از همکاری شما و بهروز شعیبی است که قطعا تفاوت های زیادی برای هر دوی شما دارد.این فیلم برای شما چه حال و هوایی داشت؟
تمام کسانی که با بهروز شعیبی کار کردند، می دانند او همیشه وسواس و دقت بی اندازه ای درکارش دارد. بهروز شعیبی مدل خاص خودش را در کارگردانی دارد و تمام وسواس هایی که در ساخت فیلم رعایت می کند به خروجی بهتر اثر کمک می کند. تا به امروز تجربه های زیادی با هم داشتیم. بنا بر همین تجربه متوجه می شوم دغدغه هایش نسبت به فیلم و اتفاقات جاری در آن چیست. نکته ای که در «آغوش باز» برایم جالب بود، فضای متفاوتی است که بهروز شعیبی در کارنامه کاری اش تجربه کرده است. در این فیلم هم باز با همان دقت و وسواس روایت متفاوتی از یک قصه اجتماعی دارد. در این فیلم نوع سلیقه وپرداخت اش خیلی تغییر نمی کند و اگر تغییراتی هم هست بسیار قدم به قدم و فکر شده است. در این فیلم شکل روایت قصه متفاوت تر از آثار پیشین اش است. فکر می کنم به لحاظ پرداخت قصه هم اگر قدمی برداشته است، مدیریت شده بوده، به یک باره قواعد را به هم نزده است. اصولا بهروز شعیبی روحیه مشارکت بالایی دارد. همیشه شنونده نظرات است و تعامل خوبی با همکارانش برقرار می کند ودر بسیاری از موارد دست من به عنوان مدیر فیلمبرداری را باز می گذارد. این تعامل همیشه برایم لذت بخش بوده است.
سالهاست که با بهروز شعیبی رفاقت دارم. غیر از همکاری که در آثارش به عنوان مدیر فیلمبرداری دارم. از سال هایی که او مقابل دوربین بازی می کرد رفاقت مان اغاز شد و این رفاقت و همکاری همیشه برایم لذت بخش بوده است.
در«آغوش باز» شکل نورپردازی و فیلمبرداری هم نسبت به کارهای پیشن شما متفاوت تر است.چطور به این فرم رسیدید؟
«آغوش باز» به لحاظ فضای نوری کاملا متفاوت است. یعنی پر از رنگ و پر از انرژی بصری است. رنگ های زیادی می بینیم. بهروز دوست داشت فیلمی اجتماعی و سرگرم کننده بسازد که مخاطب امروز را با خود همراه کند.«اغوش باز» فیلم خوش ساخت و سرگرم کننده ای است که فضای بصری متفاوتی به لحاظ رنگ و نوردارد. برای من هم تجربه جدید و جذابی بود.به لحاظ میزانسن و حرکت دوربین تجربه هایی پیش از این داشتم، اما به لحاظ نورپردازی و رنگ در کارهای من تجربه ویژه ای است.
امسال در جشنواره فیلم هایی از شما هست که فضاهای متفاوتی به لحاظ فیلمبرداری دارند و فکر می کنم مقایسه جالبی است.
بله فضای فیلم هایی که امسال در جشنواره دارم کاملا با هم متفاوت است. در «آغوش باز» شخصیت ها وارد فضاها و رنگ هایی می شوند که جلوه بصری جالبی دارد و هر رنگ در فیلم یک ویژگی است. بهروز شعیبی سعی کرد با این فیلم حسی را به مخاطب انتقال بدهد و امیدوارم برای مخاطب هم جذاب باشد.
245245
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علیرضا برازنده: بهروز شعیبی می خواست فیلمی سرگرم کننده بسازد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علیرضا برازنده: بهروز شعیبی می خواست فیلمی سرگرم کننده بسازد"، کلیک کنید.