لوکاشنکو نگرانی ها درباره جنگ جهانی سوم را موجه می داند

لوکاشنکو نگرانی ها درباره جنگ جهانی سوم را موجه می داند

رییس جمهور بلاروس تاکید کرد نگرانی ها درباره احتمال بروز جنگ جهانی سوم موجه هستند.

به گزارش ایرامکس، «الکساندر لوکاشنکو»، رییس جمهور بلاروس در یک نشست گفت نگرانی ها درباره احتمال بروز جنگ جهانی سوم موجه هستند و در مدت 12 سال گذشته هیچ کشوری در جهان احساس امنیت کامل نداشته است.

به نوشته خبرگزاری «بلتا»، لوکاشنکو در سخنرانی در نشستی با کارمندان ارشد سازمان های امنیت ملی کشورش طی امروز سه شنبه در شهر مینسک گفت: «در 12 سال گذشته هیچ کشور و ملتی در جهان که احساس امنیت کامل داشته باشد وجود نداشته است. نیروی نظامی بار دیگر در مراکز جهانی تبدیل به استدلال اصلی برای حل وفصل مسایل شده است. انگار که تلفاتی میلیونی و وحشت های زمان جنگ های جهانی اول و دوم وجود نداشته اند. حالا ما عملا تحت پوشش موجی از اخطارها درباره بروز جنگ جهانی سوم قرار داریم. نگرانی درباره چنین جنگی به جاست.»

رییس جمهور بلاروس در ادامه این صحبت هایش تاکید کرد هم اکنون حدود 32000 سرباز ایتلاف ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس استقرار یافته اند. او تصریح داشت: «در فاصله نزدیکی به مرز بلاروس و روسیه نزدیک به 32000 سرباز متعلق به واحدهای نظامی مشترک آمریکا و ناتو در چارچوب عملیات هایی که این ایتلاف در اروپا اجرا کرده، مستقر شده اند.»

به گفته لوکاشنکو ناتو قصد دارد در سناریویی مشابه سناریوی اوکراین، کشورهای مولداوی، گرجستان، بوسنی و هرزگوین و صربستان را به عضویت در این ایتلاف تحریک کند.

وی خاطر نشان کرد: «عضویت فنلاند و سوید در ناتو نشان دهنده یک فاز دیگر گسترش این ایتلاف به سمت شرق است. بوسنی و هرزگوین، مولداوی، گرجستان و صربستان وارد این ایتلاف خواهند شد و همه رخدادها طبق سناریوی اوکراین خواهند بود.»

او اضافه کرد، بلاروس هم اکنون در بحبوحه بزرگترین بحران نظامی-سیاسی خود قرار داشته و «امیال و فعالیت های مجموعه غرب» همچنان افزایش خواهند یافت.

او تاکید کرد: «واشنگتن و متحدانش به گسترش ناتو ادامه خواهند داد. شرایط برای آنها مطلوب است. تقریبا تمامی رهبران اروپایی زیر فرمان آمریکا قرار گرفته اند؛ آمریکایی که منافع و سیاست هایش بر خاک اتحادیه اروپا مسلط بوده و تردیدی نسبت به آن وجود ندارد.»

ناتو برای نخستین بار در 2008 اعلام کرد اوکراین به آن ملحق خواهد شد. پس از کودتای مورد حمایت غرب در کی یف در سال 2014، اوکراین تعامل با این ایتلاف را افزایش داد و عضویت در ناتو را در قانون اساسی خود به عنوان یک هدف استراتژیک در سال 2017 اعلام کرد و در پاییز 2022 رسما درخواست عضویت اوکراین به ناتو داده شد.

وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو در نشست ویلنیوس 2023 اعلام کردند اوکراین باید یکسری اصلاحات دموکراتیک و امنیتی بیشتر برای پیوستن به این ایتلاف انجام دهد و گفتند که دعوت از کی یف تنها زمانی انجام می شود که تمامی کشورهای عضو با آن موافقت کرده و کی یف نیز به درخواست های آنها درباره اصلاحات جامه عمل بپوشاند.

پایان خبر ایرامکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لوکاشنکو نگرانی ها درباره جنگ جهانی سوم را موجه می داند" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لوکاشنکو نگرانی ها درباره جنگ جهانی سوم را موجه می داند"، کلیک کنید.