گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییسی به پاکستان

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییسی به پاکستان

به گزارش ایرامکس حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رییسی رییس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسایل بین المللی، تحولات منطقه ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هییت های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، 8 سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسایل منطقه ای و بین المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

311311

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییسی به پاکستان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییسی به پاکستان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییسی به پاکستان"، کلیک کنید.