لهستان سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند

لهستان سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند

رییس جمهور لهستان گفت این کشور قادر نخواهد بود سیستم های دفاع هوایی پاتریوت را در آینده ای نزدیک به اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایرامکس، علاوه بر کمک هایی که در ماه گذشته میلادی به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار توسط آمریکا برای اوکراین تصویب شد، دولت این کشور جنگ زده اروپایی همچنان درخواست تسلیحات بیشتر را مطرح می کند و از متحدان اروپایی می خواهد تا هر چه بیشتر به آن کمک کنند.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از «آندژی دودا» رییس جمهور لهستان گزارش کرد: «لهستان قادر نخواهد بود سامانه های دفاع هوایی پاتریوت را در آینده ای نزدیک به اوکراین ارسال کند. ورشو تازه شروع به دریافت سامانه های پاتریوتی کرده که 7 سال پیش در ایالات متحده سفارش داده شد.»

رییس جمهور لهستان در انجمن اقتصادی قطر در دوحه ادعا کرد: «دنیای آزاد نباید به روسیه اجازه دهد که در جنگ اوکراین پیروز شود.»

همزمان با عملیات ناگهانی ارتش روسیه در نزدیکی خارکیف، کاهش تعداد سربازان ارتش اوکراین، خسته شدن آنها و عقب نشینی های پی درپی از خطوط مقدم برای کی یف دردسرساز شده است. طی سه روز گذشته نیروهای روسیه با پشتیبانی جنگنده ها، توپخانه و پهپادهای خود در جبهه شمالی اوکراین پیشروی داشتند و دست کم 9 روستا و شهرک را تحت کنترل خود آورده اند که بیش از هر زمان دیگری در جنگ بوده است. در برخی از مواضع، نیروهای اوکراینی عقب نشینی کرده و فرماندهان این کشور نیز یکدیگر را بابت این شکست سرزنش می کنند.

پایان خبر ایرامکس

لهستان سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لهستان سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لهستان سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند"، کلیک کنید.