مقام اتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود

مقام اتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود

به گزارش ایرامکس به نقل از ایرنا، ینس لنارچیچ در این نشست که پیرامون تحولات لبنان برگزار شد تاکید کرد: حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی باید فورا متوقف شود.

وی همچنین خواستار توقف فوری حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) شد و تاکید کرد که اتحادیه اروپا به حمایت از ماموریت یونیفیل در لبنان، در راستای ایجاد آتش متعهد است.

این مقام اروپایی با تکرار موضع اتحادیه درباره ضرورت برقراری آتش‌بس در لبنان افزود که بروکسل به طور فعالانه از میانجیگری‌های بین المللی حمایت می‌کند و آماده است تا در اولین فرصت برای توقف درگیری‌ها و ایجاد آتش‌بس مشارکت کند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ ایرامکس ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

سران اتحادیه اروپا هفته پیش با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در غزه و لبنان، حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای یونیفیل را محکوم کرده و خواستار برقراری آتش‌بس فوری شدند. این موضع‌گیری همچنین در نخستین نشست مشترک رهبران اروپا و شورای همکاری خلیج فارس که چهارشنبه پیش در بروکسل برگزار، تکرار شد.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان افزایش تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به لبنان برای کاهش رنج غیرنظامیان و محافظت از آنها در برابر هرگونه عواقب جنگی هستیم. ما همچنین خویشتنداری و تنش زدایی و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به منطقه را خواستار هستیم. ما بر لزوم اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (که به جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ پایان داد) و سایر قطعنامه‌های بین المللی مرتبط تاکید می‌کنیم.

جوسپ بورل که آخرین هفته‌های خدمت در قامت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را سپری می‌کند، حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) در جنوب لبنان را عبور از خط قرمز این اتحادیه توصیف و هشدار داده است که دورنمای رسیدن به راه‌حل سیاسی در غزه و لبنان بسیار کم است.

310310

مقام اتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقام اتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقام اتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود"، کلیک کنید.