بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کاور فرش با ویژگی ها و خصوصیات ساختاری اش تعریف می شود و یک کاور فرش ایده آل ممکن است از نظر هرکس کالایی متفاوت باشد. با این حال، حتی سلیقه های مختلف نیز از یک جنس خوب روفرشی انتظاراتی دارند و کاور منتخب آنها باید ویژگی های مهمی داشته باشد. در ادامه به این ویژگی ها و جزئیات مربوط به هر کدام جهت راهنمایی بیشتر شما عزیزان خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید. 

 

بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کاور فرش.

بافت متراکم و جنس مرغوب کاور فرش

با توجه به اینکه عمده اهداف استفاده از کاور فرش، محافظت از فرش می باشد؛ یک کاور خوب لازم است بافت متراکم، ضخامت استاندارد و جنس مرغوب داشته باشد. در این صورت کاور مورد نظر از عبور آلودگی و حتی رطوبت‌ جلوگیری می‌ کند و به این ترتیب محافظت از فرش به نحو احسن صورت می‌ پذیرد. اما، توجه داشته باشید که منظور از جنس مرغوب فقط داشتن ضخامت و دوام بالا نیست؛.بلکه یک کاور خوب علاوه بر این موارد لازم است در برابر نخ کش شدن نیز مقاوم بوده و جنس لطیف و سازگار با پوست هم داشته باشد. حتی لازم است به آنتی باکتریال بودن جنس کاور و نوع الیاف‌ های به کار رفته در آن توجه شود. به طور مثال، کاورهای فرش کش‌دار بافته شده از الیاف ابریشمی خصوصیات گفته شده را دارا هستند. از طرفی، کاور مربوطه باید بافت متراکم داشته باشد. این امر نه تنها به حفظ حالت کاور منجر می‌ گردد، بلکه با طول عمر مفید کاور ارتباط مستقیم دارد.

 

داشتن کش دوزی استاندارد

امتیاز و وجه تمایز کاور فرش از روفرشی های معمولی بیشتر به کش‌دوزی اطراف آن مربوط است. وجود کش بر چهار وجه کاور باعث می‌ گردد که این محافظ‌های فرش بی‌نیاز از مرتب کردن باشند. چرا که به صورت اصولی طراحی شده‌اند و بخشی از کاور به همراه کش به شکلی محکم در زیر فرش قرار می‌ گیرد. این کش‌ ها کاور را از همه طرف نگه می‌ دارند و در نتیجه سطح رویی آن به هیچ عنوان چروک یا جمع نمی‌شود.

نصب آسان کاور فرش

از دیگر خصوصیات یک کاور فرش خوب، قابلیت نصب آسان آن است. برای این کار کافیست لبه های فرش را کمی بلند کرده و به درستی در داخل کاور قرار دهید. سپس با دست سطح کاور را مرتب کرده و چروک های آن را با دست حرکت دهید تا برطرف شوند. این کار را برای کل کاور و تمام لبه های فرش انجام دهید تا کاور به درستی در جایگاه خود قرار بگیرد.  

بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

خصوصیات یک کاور فرش ممتاز.

قابلیت جاروکشی 

یکی دیگر از امتیازهای کاورهای فرش نسبت به روفرشی های معمولی به قابلیت جاروکشی آسان آنها و عدم محدودیت در استفاده از جاروبرقی مربوط است. چرا که کاورها با استفاده از کش مخصوص به شکلی محکم به فرش متصل می‌ شوند و همین امر باعث شده تا جارو کردن آنها به آسانی صورت پذیرد. از طرفی، نوع مرغوب این کاورها که بافت متراکم و ضخامت استاندارد دارند، پرز و زباله های ریز را به خود نمی گیرند و در کل نظافت آنها راحت تر از فرش است. 

داشتن قابلیت شستشو و ثبات در طرح و رنگ

از دیگر ویژگی‌ های بهترین کاور فرش قابلیت شستشوی آسان آن است. از آنجایی که بیشتر ما کاورها را با هدف مراقبت از فرش و کاهش دفعات شستشوی فرش که کاری سخت است،.به کار می‌ بریم، یک کاور فرش ممتاز باید قابلیت نظافت آسان داشته باشد. کاورهای فرش به دلیل وزن نسبتاً سبکی که دارند به خوبی از این ویژگی بهره‌مند هستند. جهت شستشوی هرچه آسان‌تر این کالا می‌ توان از ماشین لباسشویی به شرطی که ظرفیت آن این اجازه را بدهد، هم کمک گرفت. مسئله دیگر به ثبات طرح و رنگ کاور فرش در اثر شستشوهای مکرر مربوط است. یک کاور فرش درجه یک در اثر شستشو رنگ آن تغییر نمی‌ کند.و طرح یا نقش آن هر چند از نوع چاپی باشد با شستشو از بین نمی‌رود.

ابعاد استاندارد کاور فرش 

استاندارد بودن ابعاد کاور فرش از اهمیتی انکار نشدنی برخوردار بوده.و این پارامتر تا حدودی متضمن دیگر ویژگی‌ های کاور فرش مانند مرتب و شیک بودن آن نیز می‌ باشد. کاورها معمولاً در اندازه‌ های ۶ متری، ۳ متری، ۹ متری و ۱۲ متری تولید می‌ شوند.و در صورتی که از نظر ابعاد با کفپوش مورد نظر همخوانی داشته باشند، همیشه خوش حالت خواهند بود. 

جذابیت در طرح و رنگ

در مواقعی که جنبه زیبایی کاورها بیشتر مد نظر باشد، جذابیت طرح و رنگ آنها بسیار اهمیت پیدا می کند. طراحی کاورها باید با نوع دکور هماهنگ باشد. حتی لازم است نوعی ارتباط میان مکان استفاده و طرح کاور وجود داشته باشد. به طور مثال طرح های عروسکی و کارتونی می توانند گزینه هایی جالب برای اتاق کودکان و طرح های میوه و گل مناسب برای آشپزخانه باشند. سایر طرح ها که شباهت بیشتری به طرح فرش دارند.و نیز طرح های خاص کاورها می توانند به دکور پذیرایی جذابیت و نمایی خاص ببخشند.

بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

طرح های خاص کاورها.

 قابل استفاده برای کفپوش های مختلف

یکی دیگر از خصوصیات مهم و ارزشمند کاور فرش این است که قادر به پوشاندن عیب فرش‌ ها و کفپوش‌ های مختلف می‌ باشد. همچنین آن را می‌ توان برای هر نوع کفپوش، فارغ از نوع آن به کار برد. به طور مثال، این کالا برای پوشش دهی انواع موکت، گلیم فرش، فرشینه، فرش‌های دستباف و ماشینی با طرح‌های جدید و قدیم و غیره کارایی دارد. البته کفپوش مورد نظر باید ابعادی استاندارد داشته باشد تا کاور را بتوان برای آن استفاده کرد. در نتیجه با استفاده از کاورهای فرش می‌ توان ظاهری جذاب و مدرن به فرش‌ ها و کفپوش‌ های نسبتاً قدیمی بخشید.و با حداقل هزینه‌ ها به روزترین دکور را در خانه خلق کرد.

بهترین فروشگاه اینترنتی کاور فرش  

در https://yazdnasaj.com/ به عنوان یکی از معتبرترین مراکز عرضه کننده انواع کاور و روفرشی کشدار، بهتر از هر جای دیگر می توانید کاورهایی با تمام خصوصیات فوق انتخاب و با قیمت های باورنکردنی خریداری کنید. در این مرکز، کاورهایی متنوع برای تمام سلیقه ها موجود هستند.و مشتریان از تمام نقاط کشور و بدون محدودیت می توانند خرید فوری و تضمینی داشته باشند. شما نیز با خرید از طریق این مرکز قطعا خریدی رضایت بخش و ارزان تر از دیگر مراکز فروش برای خود رقم خواهید زد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فوق الذکر مراجعه فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین کاور فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟"، کلیک کنید.